20 iulie 2009

Bucuria mea te poate rani?

Uneori ne bucuram atat de tare incat aproape ca nu mai reusim sa percepem nevoile celor din jur. Am simtit nevoia sa impartasesc celor apropiati din abundenta trairii mele euforice. Iar ca raspuns am primit: ezitare, invidie, rautate si aroganta. Am inteles de aici ca fiecare comportament al nostru poate avea o dubla interpretare. Uneori intentionam sa aducem bucurie acolo unde era tristete si ne dam seama ca nu am reusit decat sa adancim nemultumirea. Cand ne dorim sa starnim invidie constatam ca am trezit compasiune. Indiferent de intentie, rezultatul poate sa ne uimeasca. Depinde de noi sa ne facem intelesi asa cum dorim astfel incat umbra celuilalt sa nu dea un alt sens intentiei noastre. Si totusi imi revine intrebarea: Bucuria mea te poate rani ?

4 comentarii:

  1. bucuria ta ma bucura, Bogdan, bine ai revenit in lumea virtuala...
    bucuria ta mi-ar putea rani doar orgoliul, daca nu te-as iubi, dar de sub orgoliul ranit, tot dragostea ar trebui sa iasa la suprafatza...
    poate mi-ar zgaria o masca, iar masca ar oermite Sinelui meu sa se bucure alaturi de al tau acolo unde toti suntem unul...

    bucura-te, nu te mai intreba asta...
    nu depinde numai de noi sa actionam... lumina deranjeaza unele aspecte ale umbrelor... dar merita sa ne-o retinem pentru asta?
    si un vaccin poate sa doar uneori, copilul plange, dar nu se compara cu durerea evitata...

    bucura-te, bucura-te...
    iar daca cineva se supara, arata-i toata bunatatea bucuriei tale...

    RăspundețiȘtergere
  2. eu cred ca cei din jurul nostru sunt tot o reflexie a noastra, prin urmare reactiile lor sunt ecoul a ceva din noi, iar cand bucuriei noastre ii raspunde umbra din altii, e doar propria umbra in actiune

    RăspundețiȘtergere
  3. Cuvintele tale Janina ma fac sa ma bucur si mai mult de lumina care a cuprins intregul meu univers. Am inteles ca lumina deranjeaza umbra chiar daca uneori se ascunde in spatele iubirii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cea ce ai spus tu Cornelia, rezoniaza destul de mult cu ceea ce gandesc si eu. Sunt momente cand apar reactii fara ca ele sa fie un ecou al comportamentului nostru. Atunci consider eu ca e doar umbra celuilalt care cauta sa trezeasca umbra din mine. Uneori o gaseste alteori lumina bucruiei autentice o dizolva.

    RăspundețiȘtergere